2019-02-13 09:23:00

Školski LIK 2019.

Inspiracija ovogodišnjeg natjecanja - izložbe učenika u području vizualnih umjetnosti i dizajna nazvanog LIK 2019. je ekologija odn. Ugrožene životinjske vrste moga kraja.

Školska razina natjecanja za učenike od 5. do 8. razreda održala se 12. veljače, a na županijsku razinu natjecanja poslani su radovi Mare Mišković iz 5. a, Mateja Sovine iz 5. c, Šime Gordona Miškovića iz 6. c i Ane Murković iz 8. a. ►

Cilj je bio samostalno oblikovati plakat u tehnici kolaža ili primjenom dostupnih računalnih programa (Paint, My paint, Live brush, Vectr) i razumjeti značenja zaštite ugroženih životinjskih vrsta svoga kraja.

Zadatci za učenike:

uočavanje, istraživanje, izražavanje i vrednovanje uloge ritma i dinamike boje i plohe oblikovanjem plakata te odnosa slike i teksta na plakatu u funkciji prenošenja poruke, izražavanje vlastitih ideja u slikarskoj tehnici kolaža u boji ili računalnoj grafici na temu-poticaj Ekologija i podtemu Ugrožene životinjske vrste mog kraja, identificiranje ugroženih životinjskih vrsta i  razvijanje interesa za njihovu zaštitu razvijanje interesa za istraživački rad te samostalnost u planiranju i realiziranju likovnog zadatka.

Plakat (od riječi plak, mrlja, krpica) je pisana, crtana, grafički umnožena obavijest nalijepljena ili izvješena na javnim mjestima. Uloga plakata je informativna i edukativna.

Sadržaj i tekst trebaju biti usmjereni na što upadljivije djelovanje. Likovno-tematski elementi se trebaju stilizirati tj. reducirati na bitno, a u primjeni boja trebalo bi težiti za što jačim kolorističkim efektom (kontrast).

U kompoziciji plakata slova trebaju imati ravnopravnu ulogu sa slikom. Omjer zastupljenosti teksta i slike je proizvoljan ali je važno da ne ide ispod 30% u korist jednog zbog bolje čitljivosti vizualne poruke. Slova trebaju biti dovoljno velika i čitka zbog boljeg prenošenja poruke i lakšeg uočavanja. Tekst na plakatu je proizvoljan i treba biti kratak i usuglašen sa slikom prenoseći jasnu poruku o ugroženosti životinjskih vrsta u određenoj regiji.

Likovna djela (kao poticaj):

Henri Matisse, The wolf, 1947.

Henri Matisse, The circus, 1943.

Mihajlo Arsovski, Bezeredi, 1970. Andy Warhol, San Francisco Silverspot, from Endangered Species, 1983.

Boris Bućan, Ukroćenje goropadnosti, 1983.

Toru Kase, Dinosaur Expo, 2015.

Janaf – Eko kutak

Likovni jezik/ključni pojmovi: plakat, vizualne komunikacije, ritam, dinamika, kontrast boje prema boji

Međupredmetna korelacija: hrvatski jezik, priroda, biologija, građanski odgoj i obrazovanje, učiti kako učiti, osobni i socijalni razvoj i uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije i održivi razvoj

Likovna tehnika: kolaž u boji ili programi za računalnu grafiku 

Nastavno područje: plošno oblikovanje/2D

Veličina: papir iz školske mape, A3 ispis u boji visoke kvalitete

Elementi i kriteriji vrednovanja:

originalnost ideje i jasnoća poruke (individualni izraz i izbjegavanje šablonskih i stereotipnih prikaza) interpretacija nastavnog sadržaja: likovni jezik/jasnoća poruke/primjena ključnih pojmova razumijevanje i kreativna primjena slikarske tehnike kolaža ili računalne grafike povezivanje/interdisciplinarni i korelacijski pristup

Osnovna škola Jurja Habdelića Velika Gorica