preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jurja Habdelića Velika Gorica

Login
Google pretraživanje
Internet Školu

Upute za snalaženje

urednica mrežnih stranica:
Goranka Braim Vlahović
jurekove.vijesti@gmail.com
Kalendar
« Prosinac 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Popis udžbenika

za školsku godinu
2020./2021.

Nastava na daljinu

Prijevoz učenika

Raspored odmora

Jelovnik

Škola i vi

Savjeti i podrška

Knjižnica i vi

Vrijeme kod kuće

Matične učionice

Brojač posjeta
Ispis statistike od 16. 9. 2010.

Ukupno: 420832
Ovaj mjesec: 801
Ovaj tjedan: 983
Danas: 64
Posadi priču!

Nježni član, nagrađena priča Luke Cundekovića

Jurekove vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Međunarodni dan pismenosti
Autor: Goranka Braim Vlahović, 8. 9. 2020.

Od 1967. godine se širom svijeta obilježava Međunarodni dan pismenosti kako bi se javnost podsjetila na važnost pismenosti kao pitanja dostojanstva i ljudskih prava i kako bi se program pismenosti unaprijedio prema pismenijem i održivom društvu.

Unatoč postignutom napretku, izazovi pismenosti i dalje postoje: 773 milijuna odraslih ljudi širom svijeta ni danas nemaju osnovne vještine pismenosti. ►


U vrijeme kada moramo iznova izmisliti svijet nade, pismenost je važnija nego ikad. Na ovaj Međunarodni dan, pozivam sve one koji su uključeni u obrazovanje da udvostruče svoja ulaganja i mobiliziraju sve svoje resurse kako bi oslobodili potencijal svakog pojedinca u službi zajedničkog svijeta. 

- Audrey Azoulay, generalna direktorica UNESCO-a, povodom Međunarodnog dana pismenosti

Međunarodni dan pismenosti 2020. usredotočit će se na podučavanje i učenje pismenosti u COVID-19 krizi i šire, s naglaskom na ulogu odgajatelja i promjenu pedagogije. Tema će naglasiti učenje pismenosti u perspektivi cjeloživotnog učenja i stoga se uglavnom usredotočiti na mlade i odrasle. 

Nedavna kriza COVID-19 oštar je podsjetnik na postojeći jaz između politike i stvarnosti: jaz koji je već postojao u doba prije COVID-19 i negativno utječe na učenje mladih i odraslih koji nemaju ili imaju nisku pismenost vještine i stoga se suočavaju s višestrukim nedostacima. Tijekom COVID-19 u mnogim su zemljama programi pismenosti odraslih izostali u početnim planovima odgovora na obrazovanje, pa je većina postojećih programa opismenjavanja odraslih suspendirana sa samo nekoliko tečajeva koji su se nastavili virtualno, putem TV-a ili radija ili na otvorenom prostorima. Kakav je utjecaj krize COVID-19 na odgojitelje i pismenost mladih i odraslih te na podučavanje i učenje? Koje su lekcije naučene? Kako možemo učinkovito pozicionirati učenje pismenosti mladih i odraslih u globalnim i nacionalnim odgovorima te u strategijama za fazu oporavka i izgradnje otpornosti?

Istražujući ta pitanja, Međunarodni dan pismenosti 2020. pružit će priliku za razmišljanje i raspravu o tome kako se inovativne i učinkovite pedagogije i metodologije poučavanja mogu koristiti u programima opismenjavanja mladih i odraslih za suočavanje s pandemijom i šire. Dan će također pružiti priliku analizirati ulogu odgajatelja, kao i učinkovite politike, sustave, upravljanje i mjere koje mogu podržati odgajatelje i učenje. Kroz virtualnu konferenciju, UNESCO će pokrenuti kolektivnu globalnu raspravu radi ponovnog zamišljanja podučavanja i učenja pismenosti mladih i odraslih u eri nakon COVID-19 prema postizanju SDG4.

izvor: UNESCO, International Literacy Day

 

izvor: World Literacy Foundation, International Literacy Day





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju