Projekti – preventivni programi

Ciljevi    

  • razvoj samopoštovanja i pozitivne slike o sebi koja učeniku omogućuje prepoznavanje vlastitih sposobnosti, izražavanje osobnosti i prepoznavanje njegovog doprinosa zajednici
  • razvoj suradničkih socijalnih vještina koje učeniku omogućavaju stvaranje međuljudskih odnosa u kojima uspješno zadovoljava vlastite potrebe, bez ugrožavanja potreba drugih, te doprinose uzajamnom razumijevanju, podršci, osjećaju zajedništva i razvoju prijateljskih odnosa.
  • razvoj vještina nenasilnog rješavanja sukoba koje učeniku omogućavaju čuti i razumjeti druge te dogovarati se, usklađivati i sučeljavati bez narušavanja osobnog i tuđeg integriteta
  • dugoročno: primjena naučenog u kontroliranim ili stvarnim životnim situacijama

Namjena 

  • učenici 1. do 8. razreda

Nositelji i njihova odgovornost

  • razrednici

Način realizacije

  • aktivnosti su namijenjene učenicima od 1. do razreda s ciljem učenja i primjene prezentiranih životnih vještina te preveniranja čimbenika rizika za zdravo odrastanje 
  • za svaki razred razrađeni su primjeri preventivnih aktivnosti za učenike i roditelje
  • ukupno je za svaki razred ponuđeno 15 aktivnosti za učenike i dvije za roditelje
  • iz svake aktivnosti ili specifičnog cilja može se razviti razredni mini-projekt, razredna ili školska tema mjeseca, preventivni program za razred/školu…
  • program je usklađen s propisima koji reguliraju odgojno-obrazovni rad, a posebno je usklađen s međupredmetnim temama (Osobni i socijalni razvoj, Građanski odgoj i obrazovanje, Zdravlje…)
  • izrađeni su priručnici za cijeli obvezni obrazovni sustav, odnosno za osnovne (zasebno za razrednu i predmetnu nastavu) sa svrhom strukturiranja načina ostvarivanja tri specifična cilja prevencije

Vremenik

  • tijekom nastavne godine
  • po 5 radioničkih aktivnosti u trajanju od 15 minuta za svaki specifični cilj
  • po dvije razrađene stručne teme za ROS u trajanju po 15 min.

Način vrednovanja

  • procesna evaluacija nakon svake provedene radionice
  • digitalni upitnik za izvještavanje od strane razrednika sadrži: broj provedenih aktivnosti po temama
  • kratka procesna evaluacija – kako je protekla provedba aktivnosti, što se pokazalo kao dobro, a što su bile prepreke, zadovoljstvo provedbom, na kraju svakog dvomjesečnog ciklusa/odgojno-obrazovnog razdoblja
  • rezultati vrednovanja će se koristiti za procjenu korisnosti programa, procjenu nastavka aktivnosti ili procijene potrebne promjene neke od aktivnosti te procjenu smanjenja čimbenika rizika u nastanku PUP, sukladno naputku AZOO-a i MZOM-a

Ciljevi    

  • razviti i poboljšati socijalno i emocionalno učenje, poticati zdrave odnose među djecom i pozitivno i prosocijalno ponašanje, mentalno zdravlje i dobrobit djece pogotovo one koja su izložena rizicima, te poboljšati akademsku angažiranost i motivaciju za učenjem

Namjena 

  • učenici 1. do 4. razreda
  • program njeguje socijalne, kognitivne i emocionalne kompetencije kod djece poučavajući ih kako koristiti svoje snage i alate kako bi savladali zapreke i rasli i napredovali u različitim područjima razvoja

Nositelji i njihova odgovornost

  • razrednici

Način realizacije

  • međunarodni europski program za razvoj psihičke otpornosti djece od 4 do 12 godina koji je znanstveno evaluiran te dokazano učinkovit
  • aktivnosti su organizirane u 6 tematskih cjelina, a koje pridonose razvoju psihičke otpornosti djece predškolske  i osnovnoškolske dobi djece

Vremenik

  • tijekom nastavne godine

Način vrednovanja

  • evaluacija predviđena programom

Ciljevi      

  • sigurnost u prometu

Namjena 

  • učenici 1. razreda

Nositelji i njihova odgovornost

  • policijski djelatnici, stručna služba, razrednici

Način realizacije

  • u školi
  • razgovor s učenicima

Vremenik

  • jedno predavanje tijekom nastavne godine

Način vrednovanja

  • evaluacija predviđena projektom

Ciljevi      

  • potaknuti poštivanje različitosti
  • promicanje tolerancije
  • razvijanje empatije

Namjena 

  • učenici 1. razreda

Nositelji i njihova odgovornost

  • psihologinja, razrednici

Način realizacije

  • razumijevanje učenika s teškoćama
  • međusobno slušanje
  • razgovor, diskusija
  • poticanje izražavanja vlastitih misli i osjećaja

Vremenik

  • jedna radionica na početku nastavne godine

Način vrednovanja

  • evaluacija predviđena projektom

Ciljevi      

  • razgovarati o strahu: osvijestiti problem, prepoznati reakcije tijela, prepoznati misli kod straha, naučiti što možemo učiniti kad se bojimo
  • prevencija emocionalnih teskoća

Namjena 

  • učenici 2. razreda

Nositelji i njihova odgovornost

  • psihologinja

Način realizacije

  • radionice
  • rad u grupi
  • razgovor

Vremenik

  • četiri radionice tijekom nastavne godine

Način vrednovanja

  • evaluacija učenika
  • samoevaluacija

Child Assault Prevention

Program prevencije zlostavljanja djece

  

Ciljevi      

  • prevencija napada  na djecu 

Namjena

  • učenici 2. i 3. razreda
  • poučiti djecu efikasnim prevencijskim strategijama koje počivaju na dječjim sposobnostima

Nositelji i njihova odgovornost

  • stručna služba škole – educirani voditelji CAP-a – učiteljice

Način realizacije     

  • u školi
  • kroz radionice za djecu, predavanja za učitelje i roditelje

 Vremenik

  • jedno predavanje za roditelje i učitelje uključene djece tijekom nastavne godine i jedna radionica za djecu

     Način vrednovanja  

    • evaluacija predviđena projektom

    MAH 1 / Mogu ako hoću

      

     Ciljevi      

    • upoznavanje učenika s poslovima policije, posjet policijskoj stanici
    • senzibiliziranje učenika na važnost suradnje s policijom

    Namjena

    • učenici 4. razreda

    Nositelji i njihova odgovornost

    • policijski djelatnici, stručna služba, razrednici

    Način realizacije

    • u policijskoj postaji

    Vremenik

    • jedan susret tijekom nastavne godine

    Način vrednovanja

    • evaluacija predviđena projektom

    MAH 2 / Mogu ako hoću

    Ciljevi      

    • informiranje roditelja o problemu ovisnosti i nasilja s policijskog aspekta postupanja       

    Namjena

    • upoznavanje roditelja učenika 4. razreda s policijskim postupanjem u slučajevima nasilja i ovisnosti kako bi mogli pomoći sebi i svojoj djeci

     Nositelji i njihova odgovornost

    • policijski djelatnici, stručna služba, razrednici

     Način realizacije

    • u školi kroz predavanja za roditelje

     Vremenik

    • jedno predavanje tijekom nastavne godine

     Način vrednovanja          

    • evaluacija predviđena projektom

    Ciljevi      

    • edukacija učenika o opasnostima i neprihvatljivom ponašanju u virtualnom svijetu s ciljem smanjenja broja slučajeva elektroničkog nasilja i ovisnosti o videoigrama, novim medijima i društvenim mrežama

    Namjena

    • učenici 2. i 5. razreda

     Način realizacije     

     Vremenik

    • tijekom nastavne godine – na satu RO

     Način vrednovanja  

    • evaluacijski listići za učenike

    Ciljevi      

    • osnažiti djecu i potaknuti ih na kritički pristup medijima i bolje razumijevanje sadržaja s kojim se susreću u virtualnom svijetu, posebice na društvenim mrežama
    • djeca će dobiti konkretne smjernice, primjere i savjete o tome kako se zaštititi od elektroničkog nasilja te kako osvijestiti vlastito vrijeme provedeno uz medije

    Namjena

    • učenici 4. razreda područnih škola

    Nositelji i njihova odgovornost

    • Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu

     Način realizacije     

    • interaktivne radionice za učenike

     Vremenik

    • tijekom prvog polugodišta

     Način vrednovanja  

    • evaluacija predviđena projektom

    Ciljevi      

    • prevencija školskog neuspjeha

    • upoznavanje sa zakonitostima učenja, upoznavanje sa tehnikama učenja

     Namjena

    • učenici 5. razreda
    • bolji uspjeh učenika i stupanj zadovoljstva učenika rezultatima postignutim u školi ostvaren zbog boljeg planiranja vremena, načina učenja

     Nositelji i njihova odgovornost

    • razrednici

     Način realizacije     

    • radionice: individualni rad, grupni rad, diskusija, samopraćenje

     Vremenik

    • tijekom prvog polugodišta, na satovima RO – 3 sata po razrednom odjelu

     Troškovnik      

    • materijal prema potrebi

     Način vrednovanja

    • evaluacijski listići učenika

    Ciljevi      

    • usvajanje bogatog rječnika za identificiranje, imenovanje i izražavanje različitih emocionalnih iskustava
    • razumijevanje emocionalnih stanja drugih
    • veze izmedu misli, osjećaja i ponašanja
    • naučiti što je u pozadini osjećaja, naučiti da ljudi ne izražavaju emocije točno i na isti način

     Namjena

    • učenici 5. razreda
    • prepoznavanje i imenovanje emocija
    • povezivanje sa svakodnevnim situacijama / bolja kontorola emocija

     Nositelji i njihova odgovornost

    • psihologinja i socijalna pedagoginja

     Način realizacije     

    • 5 radionica: individualni rad, grupni rad, razgovor, diskusija

     Vremenik

    • tijekom nastavne godine

     Troškovnik      

    • materijal prema potrebi

     Način vrednovanja

    • evaluacijski listići za učenike

    Ciljevi      

    • razvijanje socio-emocionalnih vještina: komunikacijskih rješavanja problema i donošenja odluka
    • razvijanje vještina prepoznavanja i izražavanja osjećaja
    • razvijanje svijesti o sebi i empatije
    • razvijanje kritičkog mišljenja

     Namjena

    • učenici 6. razreda
    • prevencija ovisnosti − razvijanje intrapersonalnih i interpersonalnih vještina

     Nositelji i njihova odgovornost

    • razrednici, socijalna pedagoginja

     Način realizacije

    • provodi se u školi na satovima razrednih odjela (12 radionica)
    • roditeljski sastanci (3)

     Vremenik

    • tijekom prvog polugodišta

     Način vrednovanja

    • evaluacijski listići za učenike

    PIA / Prevencija i alternativa

    Ciljevi      

    • prevencija ovisnosti   

     Namjena

    • učenici 6. razreda

     Nositelji i njihova odgovornost

    • policijski djelatnici, stručna služba, razrednici

     Način realizacije

    • u školi kroz predavanja za roditelje

     Vremenik

    • jedno predavanje tijekom nastavne godine

     Način vrednovanja

    • evaluacija predviđena projektom

    Ciljevi      

    • razvoj socio-emocionalnih vještina učenika važnih za razvoj osobno odgovornog ponašanja u virtualnom okruženju, odnosno prevencija rizičnih ponašanja

     Namjena 

    • učenici 7. razreda
    • program prevencije ponašajnih ovisnosti i rizičnog ponašanja u virtualnom okruženju

     Nositelji i njihova odgovornost

    • psihologinja i socijalna pedagoginja

     Način realizacije     

    • radionica na satu RO
    •  roditeljski sastanci
    • predavanje za UV

     Vremenik

    • tijekom nastavne godine 

     Način vrednovanja  

    • evaluacijski listići za učenike

    Ciljevi      

    • promicanje zdravog života

     Namjena 

    • učenici 8. razreda

     Nositelji i njihova odgovornost

    • razrednici

     Način realizacije     

    • radionice na satu RO

     Vremenik

    • tijekom prvog polugodišta nastavne godine 

     Način vrednovanja  

    • evaluacijski listići za učenike

    Ciljevi      

    • promicanje zdravog života

     Namjena 

    • učenici 8. razreda

     Nositelji i njihova odgovornost

    • razrednici

     Način realizacije     

    • radionice na satu RO

     Vremenik

    • tijekom nastavne godine 

     Način vrednovanja  

    • evaluacijski listići za učenike

    Teen CAP

    Ciljevi      

    • povećati informiranost zajednice o problemu nasilja nad adolescentima
    • pružiti adolescentima znanja i vještine za postupanje u opasnim situacijama
    • utjecati na mijenjanje stavova i vjerovanja koji leže u pozadini nasilništva
    • povećati informiranost zajednice o problemu nasilja nad adolescentima, pružiti adolescentima znanja i vještine za postupanje u opasnim situacijama, utjecati na mijenjanje stavova i vjerovanja koji leže u pozadini nasilništva

     Namjena

    • učenici 8. razreda

     Nositelji i njihova odgovornost

    • educirani učitelji škole

     Način realizacije     

    • projekt se realizira u nekoliko faza:
      • predavanje za osoblje škole
      • predavanje za roditelje i članove zajednice
      • radionice za adolescente

     Vremenik

    • tijekom školske godine

     Troškovnik      

    • edukaciju nositelja aktivnosti financira Grad Velika Gorica

     Način vrednovanja  

    • evaluacija predviđena programom

    Školski projekti

    Ciljevi    

    • upoznati različita zanimanja u neposrednom okruženju
    • jačanje suradnje s roditeljima
    • osnaživanje učenika i stvaranje pozitivne slike o sebi
    • razvijati poštovanje prema svakom zanimanju

    Namjena 

    • učenici 2. b i 2. c. razreda

    Nositelji i njihova odgovornost

    • učiteljice u redovnoj nastavi i produženom boravku

    Način realizacije

    • posjet zanimanjima zavičaja
    • dolazak roditelja gosta u razred
    • izrada plakata o zanimanjima, dramatizacija (pantomima) − pogodi zanimanje, ankete učenika: Što ću biti kad odrastem?

    Vremenik

    • tijekom nastavne godine (od listopada 2024. do travnja 2025.) na satovima INA-e, razrednog odjela, Hrvatskog jezika, PID-a i produženog boravka

    Način vrednovanja

    • naučeno primijeniti u nastavi i svakodnevnom životu
    • promišljati o svojem budućem životu
    • poštovati ljude različitih zanimanja

    Ciljevi    

    • istražiti i upoznati način života (odijevanje, prehrana, predmeti, rad, zabava), običaje (Božić, Uskrs) Turopoljaca u prošlosti
    • poticati i razvijati znatiželju, istraživački i kreativni duh
    • razvijati ljubav prema svom zavičaju, rodnom gradu i svojim korijenima

    Namjena 

    • učenici 3. c razreda

    Nositelji i njihova odgovornost

    • učiteljica

    Način realizacije

    • slušanje odabranih priča Josipa Kovačevića o životu Turopoljaca, pjesama Slavice Sarkotić, Jasminke Mesarić Srbić
    • sakupljanje starih predmeta
    • likovne radionice
    • samostalno pisanje kraće priče i pjesme

    Vremenik

    • veljača – travanj 2025.
    • na satovima INA-e, sata razrednog odjela, Hrvatskog jezika i Prirode i društva

    Način vrednovanja

    • samovrednovanje, čitanje pred razredom, prepričavanje, školska i razredna priredba, razredni pano, likovni radovi, postava etnokutka

    Ciljevi    

    • identifikacija darovitih u STEM području
    • upoznavanje s različitim tehnikama kritičkog mišljenja

    Namjena 

    • učenici 4. razreda
    • istraživanje i opisivanje fizike u svakodnevnim pojavama koje nas okružuju

    Nositelji i njihova odgovornost

    • učitelj fizike, razredne učiteljice

    Način realizacije

    • rješavanje problemskih zadataka  uz starije učenike-mentore

    Vremenik

    • tijekom nastavne godine jednom tjedno s nadarenim učenicima

    Način vrednovanja

    • prezentacija projekta na kraju nastavne godine

    Ciljevi      

    • poticanje pisanja božićnih čestitki
    • razmjena božićnih čestitki na njemačkom jeziku s drugim školama u Republici Hrvatskoj
    • promocija njemačkoga jezika
    • upoznavanje novih prijatelja iz cijele Hrvatske
    • promicanje tradicijskih vrijednosti

    Namjena 

    • učenici koji pohađaju izbornu nastavu njemačkoga jezika

    Nositelji i njihova odgovornost

    • učiteljice njemačkoga jezika

    Način realizacije

    • izrada božićnih čestitki
    • pisanje kratkog sastavka o sebi i čestitanje Božića i Nove godine na njemačkom jeziku

    Vremenik

    • prosinac

    Način vrednovanja

    • izrada panoa

    Ciljevi      

    • poticanje čitalačke pismenosti
    • osposobljavanje za aktivno i kritičko čitanje
    • poticanje aktivnog slušanja i čitanja na glas

    Namjena 

    • učenici 6. c, 6. d i 8. c, 8. d razreda

    Nositelji i njihova odgovornost

    • učiteljica hrvatskoga jezika, školska knjižničarka

    Način realizacije

    • čitanje književnih djela po izboru knjižničarke, učenika i učiteljice
    • slušanje odabranih djela

    Vremenik

    • tijekom nastavne godine

    Način vrednovanja

    • samovrednovanje,
    • suradničko vrednovanje,
    • evaluacijski listići

    Ciljevi      

    • produbljivanje, matematičkih sadržaja
    • jačanje zainteresiranosti za matematička natjecanja

    Namjena 

    • učenici 5. − 8. razreda

    Nositelji i njihova odgovornost

    • učitelji matematike

    Način realizacije

    • individualni rad

    Vremenik

    • tijekom nastavne godine

    Način vrednovanja

    • evaluacijski listići
    • samoevaluacija

    Ciljevi      

    • produbljivanje, matematičkih sadržaja
    • jačanje prostornog zora
    • razvijanje odgovornosti

    Namjena

    • učenici 8. razreda

    Nositelji i njihova odgovornost

    • učitelji matematike

    Način realizacije     

    • individualni rad
    • grupni rad
    • razgovor

     Vremenik

    • travanj i svibanj

       Način vrednovanja  

      • samovrednovanje
      • evaluacijski listići
      • sumativno vrednovanje
      Skip to content