Projekti – preventivni programi
- Abeceda prevencije
- RESCUR: Na valovima
- Poštujte naše znakove
- Tolerancija
- Strah nije strašan
- CAP program
- MAH 1
- MAH 2
- Prevencija, a ne intervencija
- Budi mudrica u digitalnom svijetu
- Učenje o učenju
- Emocionalno opismenjavanje
- Imam stav
- PIA
- Alati za moderno doba
- Moje potrebe i društvene mreže
- Mentalno zdravlje
- Teen CAP
Ciljevi
- razvoj samopoštovanja i pozitivne slike o sebi koja učeniku omogućuje prepoznavanje vlastitih sposobnosti, izražavanje osobnosti i prepoznavanje njegovog doprinosa zajednici
- razvoj suradničkih socijalnih vještina koje učeniku omogućavaju stvaranje međuljudskih odnosa u kojima uspješno zadovoljava vlastite potrebe, bez ugrožavanja potreba drugih, te doprinose uzajamnom razumijevanju, podršci, osjećaju zajedništva i razvoju prijateljskih odnosa.
- razvoj vještina nenasilnog rješavanja sukoba koje učeniku omogućavaju čuti i razumjeti druge te dogovarati se, usklađivati i sučeljavati bez narušavanja osobnog i tuđeg integriteta
- dugoročno: primjena naučenog u kontroliranim ili stvarnim životnim situacijama
Namjena
- učenici 1. do 8. razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- razrednici
Način realizacije
- aktivnosti su namijenjene učenicima od 1. do razreda s ciljem učenja i primjene prezentiranih životnih vještina te preveniranja čimbenika rizika za zdravo odrastanje
- za svaki razred razrađeni su primjeri preventivnih aktivnosti za učenike i roditelje
- ukupno je za svaki razred ponuđeno 15 aktivnosti za učenike i dvije za roditelje
- iz svake aktivnosti ili specifičnog cilja može se razviti razredni mini-projekt, razredna ili školska tema mjeseca, preventivni program za razred/školu…
- program je usklađen s propisima koji reguliraju odgojno-obrazovni rad, a posebno je usklađen s međupredmetnim temama (Osobni i socijalni razvoj, Građanski odgoj i obrazovanje, Zdravlje…)
- izrađeni su priručnici za cijeli obvezni obrazovni sustav, odnosno za osnovne (zasebno za razrednu i predmetnu nastavu) sa svrhom strukturiranja načina ostvarivanja tri specifična cilja prevencije
Vremenik
- tijekom nastavne godine
- po 5 radioničkih aktivnosti u trajanju od 15 minuta za svaki specifični cilj
- po dvije razrađene stručne teme za ROS u trajanju po 15 min.
Način vrednovanja
- procesna evaluacija nakon svake provedene radionice
- digitalni upitnik za izvještavanje od strane razrednika sadrži: broj provedenih aktivnosti po temama
- kratka procesna evaluacija – kako je protekla provedba aktivnosti, što se pokazalo kao dobro, a što su bile prepreke, zadovoljstvo provedbom, na kraju svakog dvomjesečnog ciklusa/odgojno-obrazovnog razdoblja
- rezultati vrednovanja će se koristiti za procjenu korisnosti programa, procjenu nastavka aktivnosti ili procijene potrebne promjene neke od aktivnosti te procjenu smanjenja čimbenika rizika u nastanku PUP, sukladno naputku AZOO-a i MZOM-a
Ciljevi
- razviti i poboljšati socijalno i emocionalno učenje, poticati zdrave odnose među djecom i pozitivno i prosocijalno ponašanje, mentalno zdravlje i dobrobit djece pogotovo one koja su izložena rizicima, te poboljšati akademsku angažiranost i motivaciju za učenjem
Namjena
- učenici 1. do 4. razreda
- program njeguje socijalne, kognitivne i emocionalne kompetencije kod djece poučavajući ih kako koristiti svoje snage i alate kako bi savladali zapreke i rasli i napredovali u različitim područjima razvoja
Nositelji i njihova odgovornost
- razrednici
Način realizacije
- međunarodni europski program za razvoj psihičke otpornosti djece od 4 do 12 godina koji je znanstveno evaluiran te dokazano učinkovit
- aktivnosti su organizirane u 6 tematskih cjelina, a koje pridonose razvoju psihičke otpornosti djece predškolske i osnovnoškolske dobi djece
Vremenik
- tijekom nastavne godine
Način vrednovanja
- evaluacija predviđena programom
Ciljevi
- potaknuti poštivanje različitosti
- promicanje tolerancije
- razvijanje empatije
Namjena
- učenici 1. razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- psihologinja, razrednici
Način realizacije
- razumijevanje učenika s teškoćama
- međusobno slušanje
- razgovor, diskusija
- poticanje izražavanja vlastitih misli i osjećaja
Vremenik
- jedna radionica na početku nastavne godine
Način vrednovanja
- evaluacija predviđena projektom
Ciljevi
- razgovarati o strahu: osvijestiti problem, prepoznati reakcije tijela, prepoznati misli kod straha, naučiti što možemo učiniti kad se bojimo
- prevencija emocionalnih teskoća
Namjena
- učenici 2. razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- psihologinja
Način realizacije
- radionice
- rad u grupi
- razgovor
Vremenik
- četiri radionice tijekom nastavne godine
Način vrednovanja
- evaluacija učenika
- samoevaluacija
Program prevencije zlostavljanja djece
Ciljevi
- prevencija napada na djecu
Namjena
- učenici 2. i 3. razreda
- poučiti djecu efikasnim prevencijskim strategijama koje počivaju na dječjim sposobnostima
Nositelji i njihova odgovornost
- stručna služba škole – educirani voditelji CAP-a – učiteljice
Način realizacije
- u školi
- kroz radionice za djecu, predavanja za učitelje i roditelje
Vremenik
- jedno predavanje za roditelje i učitelje uključene djece tijekom nastavne godine i jedna radionica za djecu
Način vrednovanja
- evaluacija predviđena projektom
MAH 1 / Mogu ako hoću
Ciljevi
- upoznavanje učenika s poslovima policije, posjet policijskoj stanici
- senzibiliziranje učenika na važnost suradnje s policijom
Namjena
- učenici 4. razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- policijski djelatnici, stručna služba, razrednici
Način realizacije
- u policijskoj postaji
Vremenik
- jedan susret tijekom nastavne godine
Način vrednovanja
- evaluacija predviđena projektom
MAH 2 / Mogu ako hoću
Ciljevi
- informiranje roditelja o problemu ovisnosti i nasilja s policijskog aspekta postupanja
Namjena
- upoznavanje roditelja učenika 4. razreda s policijskim postupanjem u slučajevima nasilja i ovisnosti kako bi mogli pomoći sebi i svojoj djeci
Nositelji i njihova odgovornost
- policijski djelatnici, stručna služba, razrednici
Način realizacije
- u školi kroz predavanja za roditelje
Vremenik
- jedno predavanje tijekom nastavne godine
Način vrednovanja
- evaluacija predviđena projektom
Ciljevi
- edukacija učenika o opasnostima i neprihvatljivom ponašanju u virtualnom svijetu s ciljem smanjenja broja slučajeva elektroničkog nasilja i ovisnosti o videoigrama, novim medijima i društvenim mrežama
Namjena
- učenici 2. i 5. razreda
Način realizacije
- snimku videopredavanja Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu razrednici prikazuju na satovima razrednih odjela uz uputu stručne službe
Vremenik
- tijekom nastavne godine – na satu RO
Način vrednovanja
- evaluacijski listići za učenike
Ciljevi
- osnažiti djecu i potaknuti ih na kritički pristup medijima i bolje razumijevanje sadržaja s kojim se susreću u virtualnom svijetu, posebice na društvenim mrežama
- djeca će dobiti konkretne smjernice, primjere i savjete o tome kako se zaštititi od elektroničkog nasilja te kako osvijestiti vlastito vrijeme provedeno uz medije
Namjena
- učenici 4. razreda područnih škola
Nositelji i njihova odgovornost
- Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu
Način realizacije
- interaktivne radionice za učenike
Vremenik
- tijekom prvog polugodišta
Način vrednovanja
- evaluacija predviđena projektom
Ciljevi
-
prevencija školskog neuspjeha
- upoznavanje sa zakonitostima učenja, upoznavanje sa tehnikama učenja
Namjena
- učenici 5. razreda
- bolji uspjeh učenika i stupanj zadovoljstva učenika rezultatima postignutim u školi ostvaren zbog boljeg planiranja vremena, načina učenja
Nositelji i njihova odgovornost
- razrednici
Način realizacije
- radionice: individualni rad, grupni rad, diskusija, samopraćenje
Vremenik
- tijekom prvog polugodišta, na satovima RO – 3 sata po razrednom odjelu
Troškovnik
- materijal prema potrebi
Način vrednovanja
- evaluacijski listići učenika
Ciljevi
- usvajanje bogatog rječnika za identificiranje, imenovanje i izražavanje različitih emocionalnih iskustava
- razumijevanje emocionalnih stanja drugih
- veze izmedu misli, osjećaja i ponašanja
- naučiti što je u pozadini osjećaja, naučiti da ljudi ne izražavaju emocije točno i na isti način
Namjena
- učenici 5. razreda
- prepoznavanje i imenovanje emocija
- povezivanje sa svakodnevnim situacijama / bolja kontorola emocija
Nositelji i njihova odgovornost
- psihologinja i socijalna pedagoginja
Način realizacije
-
5 radionica: individualni rad, grupni rad, razgovor, diskusija
Vremenik
- tijekom nastavne godine
Troškovnik
- materijal prema potrebi
Način vrednovanja
- evaluacijski listići za učenike
Ciljevi
- razvijanje socio-emocionalnih vještina: komunikacijskih rješavanja problema i donošenja odluka
- razvijanje vještina prepoznavanja i izražavanja osjećaja
- razvijanje svijesti o sebi i empatije
- razvijanje kritičkog mišljenja
Namjena
- učenici 6. razreda
- prevencija ovisnosti − razvijanje intrapersonalnih i interpersonalnih vještina
Nositelji i njihova odgovornost
- razrednici, socijalna pedagoginja
Način realizacije
- provodi se u školi na satovima razrednih odjela (12 radionica)
- roditeljski sastanci (3)
Vremenik
- tijekom prvog polugodišta
Način vrednovanja
- evaluacijski listići za učenike
PIA / Prevencija i alternativa
Ciljevi
- prevencija ovisnosti
Namjena
- učenici 6. razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- policijski djelatnici, stručna služba, razrednici
Način realizacije
- u školi kroz predavanja za roditelje
Vremenik
- jedno predavanje tijekom nastavne godine
Način vrednovanja
- evaluacija predviđena projektom
Ciljevi
- razvoj socio-emocionalnih vještina učenika važnih za razvoj osobno odgovornog ponašanja u virtualnom okruženju, odnosno prevencija rizičnih ponašanja
Namjena
- učenici 7. razreda
- program prevencije ponašajnih ovisnosti i rizičnog ponašanja u virtualnom okruženju
Nositelji i njihova odgovornost
- psihologinja i socijalna pedagoginja
Način realizacije
- radionica na satu RO
- roditeljski sastanci
- predavanje za UV
Vremenik
- tijekom nastavne godine
Način vrednovanja
- evaluacijski listići za učenike
Ciljevi
- promicanje zdravog života
Namjena
- učenici 8. razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- razrednici
Način realizacije
- radionice na satu RO
Vremenik
- tijekom prvog polugodišta nastavne godine
Način vrednovanja
- evaluacijski listići za učenike
Ciljevi
- promicanje zdravog života
Namjena
- učenici 8. razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- razrednici
Način realizacije
- radionice na satu RO
Vremenik
- tijekom nastavne godine
Način vrednovanja
- evaluacijski listići za učenike
Ciljevi
- povećati informiranost zajednice o problemu nasilja nad adolescentima
- pružiti adolescentima znanja i vještine za postupanje u opasnim situacijama
- utjecati na mijenjanje stavova i vjerovanja koji leže u pozadini nasilništva
- povećati informiranost zajednice o problemu nasilja nad adolescentima, pružiti adolescentima znanja i vještine za postupanje u opasnim situacijama, utjecati na mijenjanje stavova i vjerovanja koji leže u pozadini nasilništva
Namjena
- učenici 8. razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- educirani učitelji škole
Način realizacije
- projekt se realizira u nekoliko faza:
- predavanje za osoblje škole
- predavanje za roditelje i članove zajednice
- radionice za adolescente
Vremenik
- tijekom školske godine
Troškovnik
- edukaciju nositelja aktivnosti financira Grad Velika Gorica
Način vrednovanja
- evaluacija predviđena programom
Školski projekti
- Roditelji – gosti u razredu
- Život Turopoljaca u prošlosti
- STEM u razrednoj nastavi
- Razmjena božićnih čestitki na njemačkom jeziku
- Čitajmo zajedno
- Svaki tjedan, zadatak jedan
- Ja sam autor 3-D modela
Ciljevi
- upoznati različita zanimanja u neposrednom okruženju
- jačanje suradnje s roditeljima
- osnaživanje učenika i stvaranje pozitivne slike o sebi
- razvijati poštovanje prema svakom zanimanju
Namjena
- učenici 2. b i 2. c. razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- učiteljice u redovnoj nastavi i produženom boravku
Način realizacije
- posjet zanimanjima zavičaja
- dolazak roditelja gosta u razred
- izrada plakata o zanimanjima, dramatizacija (pantomima) − pogodi zanimanje, ankete učenika: Što ću biti kad odrastem?
Vremenik
-
tijekom nastavne godine (od listopada 2024. do travnja 2025.) na satovima INA-e, razrednog odjela, Hrvatskog jezika, PID-a i produženog boravka
Način vrednovanja
- naučeno primijeniti u nastavi i svakodnevnom životu
- promišljati o svojem budućem životu
- poštovati ljude različitih zanimanja
Ciljevi
- istražiti i upoznati način života (odijevanje, prehrana, predmeti, rad, zabava), običaje (Božić, Uskrs) Turopoljaca u prošlosti
- poticati i razvijati znatiželju, istraživački i kreativni duh
- razvijati ljubav prema svom zavičaju, rodnom gradu i svojim korijenima
Namjena
- učenici 3. c razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- učiteljica
Način realizacije
- slušanje odabranih priča Josipa Kovačevića o životu Turopoljaca, pjesama Slavice Sarkotić, Jasminke Mesarić Srbić
- sakupljanje starih predmeta
- likovne radionice
- samostalno pisanje kraće priče i pjesme
Vremenik
- veljača – travanj 2025.
- na satovima INA-e, sata razrednog odjela, Hrvatskog jezika i Prirode i društva
Način vrednovanja
- samovrednovanje, čitanje pred razredom, prepričavanje, školska i razredna priredba, razredni pano, likovni radovi, postava etnokutka
Ciljevi
- identifikacija darovitih u STEM području
- upoznavanje s različitim tehnikama kritičkog mišljenja
Namjena
- učenici 4. razreda
- istraživanje i opisivanje fizike u svakodnevnim pojavama koje nas okružuju
Nositelji i njihova odgovornost
- učitelj fizike, razredne učiteljice
Način realizacije
-
rješavanje problemskih zadataka uz starije učenike-mentore
Vremenik
-
tijekom nastavne godine jednom tjedno s nadarenim učenicima
Način vrednovanja
- prezentacija projekta na kraju nastavne godine
Ciljevi
- poticanje pisanja božićnih čestitki
- razmjena božićnih čestitki na njemačkom jeziku s drugim školama u Republici Hrvatskoj
- promocija njemačkoga jezika
- upoznavanje novih prijatelja iz cijele Hrvatske
- promicanje tradicijskih vrijednosti
Namjena
- učenici koji pohađaju izbornu nastavu njemačkoga jezika
Nositelji i njihova odgovornost
- učiteljice njemačkoga jezika
Način realizacije
- izrada božićnih čestitki
- pisanje kratkog sastavka o sebi i čestitanje Božića i Nove godine na njemačkom jeziku
Vremenik
- prosinac
Način vrednovanja
- izrada panoa
Ciljevi
- poticanje čitalačke pismenosti
- osposobljavanje za aktivno i kritičko čitanje
- poticanje aktivnog slušanja i čitanja na glas
Namjena
- učenici 6. c, 6. d i 8. c, 8. d razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- učiteljica hrvatskoga jezika, školska knjižničarka
Način realizacije
- čitanje književnih djela po izboru knjižničarke, učenika i učiteljice
- slušanje odabranih djela
Vremenik
- tijekom nastavne godine
Način vrednovanja
- samovrednovanje,
- suradničko vrednovanje,
- evaluacijski listići
Ciljevi
- produbljivanje, matematičkih sadržaja
- jačanje zainteresiranosti za matematička natjecanja
Namjena
-
učenici 5. − 8. razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- učitelji matematike
Način realizacije
- individualni rad
Vremenik
- tijekom nastavne godine
Način vrednovanja
- evaluacijski listići
- samoevaluacija
Ciljevi
- produbljivanje, matematičkih sadržaja
- jačanje prostornog zora
- razvijanje odgovornosti
Namjena
- učenici 8. razreda
Nositelji i njihova odgovornost
- učitelji matematike
Način realizacije
- individualni rad
- grupni rad
- razgovor
Vremenik
- travanj i svibanj
Način vrednovanja
- samovrednovanje
- evaluacijski listići
- sumativno vrednovanje