preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jurja Habdelića Velika Gorica

Login
Google pretraživanje
 internet  školu

Upute za snalaženje

urednica mrežnih stranica:
Goranka Braim Vlahović
jurekove.vijesti@gmail.com
Popis udžbenika

Informacije, otvoreni sati

Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Upisi u 1. razred

Upisi u srednju školu

Raspored zvona

Prijevoz učenika

Jurekova kuhinja

Matične učionice

Iz medija

Škola i vi

Savjeti i podrška

Knjižnica i vi

Vrijeme kod kuće

Brojač posjeta
Ispis statistike od 16. 9. 2010.

Ukupno: 649036
Ovaj mjesec: 158
Ovaj tjedan: 1813
Danas: 158
Jurekove vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Školski LIK 2019.
Autor: Goranka Braim Vlahović, 13. 2. 2019.

Inspiracija ovogodišnjeg natjecanja - izložbe učenika u području vizualnih umjetnosti i dizajna nazvanog LIK 2019. je ekologija odn. Ugrožene životinjske vrste moga kraja.

Školska razina natjecanja za učenike od 5. do 8. razreda održala se 12. veljače, a na županijsku razinu natjecanja poslani su radovi Mare Mišković iz 5. a, Mateja Sovine iz 5. c, Šime Gordona Miškovića iz 6. c i Ane Murković iz 8. a. ►


Cilj je bio samostalno oblikovati plakat u tehnici kolaža ili primjenom dostupnih računalnih programa (Paint, My paint, Live brush, Vectr) i razumjeti značenja zaštite ugroženih životinjskih vrsta svoga kraja.

Zadatci za učenike:

  • uočavanje, istraživanje, izražavanje i vrednovanje uloge ritma i dinamike boje i plohe oblikovanjem plakata te odnosa slike i teksta na plakatu u funkciji prenošenja poruke,
  • izražavanje vlastitih ideja u slikarskoj tehnici kolaža u boji ili računalnoj grafici na temu-poticaj Ekologija i podtemu Ugrožene životinjske vrste mog kraja,
  • identificiranje ugroženih životinjskih vrsta i  razvijanje interesa za njihovu zaštitu
  • razvijanje interesa za istraživački rad te samostalnost u planiranju i realiziranju likovnog zadatka.

Plakat (od riječi plak, mrlja, krpica) je pisana, crtana, grafički umnožena obavijest nalijepljena ili izvješena na javnim mjestima. Uloga plakata je informativna i edukativna.

Sadržaj i tekst trebaju biti usmjereni na što upadljivije djelovanje. Likovno-tematski elementi se trebaju stilizirati tj. reducirati na bitno, a u primjeni boja trebalo bi težiti za što jačim kolorističkim efektom (kontrast).

U kompoziciji plakata slova trebaju imati ravnopravnu ulogu sa slikom. Omjer zastupljenosti teksta i slike je proizvoljan ali je važno da ne ide ispod 30% u korist jednog zbog bolje čitljivosti vizualne poruke. Slova trebaju biti dovoljno velika i čitka zbog boljeg prenošenja poruke i lakšeg uočavanja. Tekst na plakatu je proizvoljan i treba biti kratak i usuglašen sa slikom prenoseći jasnu poruku o ugroženosti životinjskih vrsta u određenoj regiji.

Likovna djela (kao poticaj):

  • Henri Matisse, The wolf, 1947.

  • Henri Matisse, The circus, 1943.

  • Toru Kase, Dinosaur Expo, 2015.

Likovni jezik/ključni pojmovi: plakat, vizualne komunikacije, ritam, dinamika, kontrast boje prema boji

Međupredmetna korelacija: hrvatski jezik, priroda, biologija, građanski odgoj i obrazovanje, učiti kako učiti, osobni i socijalni razvoj i uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije i održivi razvoj

Likovna tehnika: kolaž u boji ili programi za računalnu grafiku 

Nastavno područje: plošno oblikovanje/2D

Veličina: papir iz školske mape, A3 ispis u boji visoke kvalitete

Elementi i kriteriji vrednovanja:

  • originalnost ideje i jasnoća poruke (individualni izraz i izbjegavanje šablonskih i stereotipnih prikaza)
  • interpretacija nastavnog sadržaja: likovni jezik/jasnoća poruke/primjena ključnih pojmova
  • razumijevanje i kreativna primjena slikarske tehnike kolaža ili računalne grafike
  • povezivanje/interdisciplinarni i korelacijski pristup




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju