preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jurja Habdelića Velika Gorica

Login
Google pretraživanje
 internet  školu

Upute za snalaženje

urednica mrežnih stranica:
Goranka Braim Vlahović
jurekove.vijesti@gmail.com
Popis udžbenika

Informacije, otvoreni sati

Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

U fokusu

Naša školska knjižnica (i knjižničarka) na TikToku

Kalendar događanja

Posjeti knjižnici
Pogledaj statistiku

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Zelene knjižnice
Autor: Goranka Braim Vlahović, 16. 11. 2018.

 

U organizaciji Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu i Radne grupe za zelene knjižnice Hrvatskog knjižničarskog društva od 8. do 10. studenog 2018. godine održana je 1. međunarodna konferencija o zelenim knjižnicama Let’s Go Green! u sklopu projekta Zelena knjižnica za zelenu Hrvatsku.


U sklopu Konferencije pripadnici knjižničarske zajednice i međunarodno priznati znanstvenici, stručnjaci i aktivisti u raznim zelenim područjima predstavili su najnovija kretanja u području razvoja zelenog knjižničarstva i ekologije.

Izlagači i sudionici iz više od 20 zemalja svijeta razmijenili su iskustva i primjere dobre prakse s obzirom na ulogu knjižnica u promicanju pitanja koja se tiču održivog razvoja i s njima povezanih rješenja, održane su tri izložbe i završnica literarnog natječaja Zelena priča za zeleni planet.

Upravo u primjerima dobre prakse sudjelovala sam zajedno sa školskim knjižničarkama Sanjom Šušnjara Raić iz OŠ Klinča Sela i Jelenom Šaban iz OŠ Novo Čiče s izlaganjem Održivi razvoj i školske knjižnice (Sustainable Development and School Libraries).

Budući da smo od 77 sudionika jedino nas tri bile školske knjižničarke na ovom skupu, trudile smo se upoznati ih s činjenicom da svaka škola u Hrvatskoj ima školsku knjižnicu u kojoj radi stručni suradnik - informacijski stručnjak, koji ima višestruku posredničku ulogu: posreduje između izvora informacija i korisnika, između učenika i učitelja i između škole i lokalne zajednice, a školski su knjižničari i višestruko umreženi u strukovne udruge.

Prikazale smo koje kompetencije za održivi razvoj treba početi razvijati što ranije: učiti kako učiti, učiti kako primijeniti naučeno i surađivati, kako razviti osobne potencijale i kreativnost i učiti živjeti u zajednici, prihvaćati različitosti i na koji način to radimo u našim školama kroz program knjižnično-informacijske pismenosti, različite aktivnosti, radionice, projekte.

Sudjelovanje na ovom skupu za nas je bilo iznimno iskustvo, kroz ovakva stručna usavršavanja povezujemo se s kolegama, razmjenjujemo ideje i započinjemo suradnju na nekim drugim ili sličnim projektima, a, sudeći po broju razmijenjenih kontakata, do neke nove suradnje će sigurno i doći.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju